User: Guest  Login
Original title:
Analyse des Verbraucherverhaltens beim Kauf von Fleisch und Fleischerzeugnissen unter besonderer Berücksichtigung der Prämissen Produktsicherheit, Tiergerechtheit und Umweltfreundlichkeit
Translated title:
Analysis of consumer behaviour in purchasing meat and meat products with special consideration of the premises product safety, animal welfare and environmental friendliness
Author:
Ranft, Martina
Year:
2007
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät Wissenschaftszentrum Weihenstephan
Advisor:
Karg, Georg (Prof. Dr., Ph.D.)
Referee:
Heißenhuber, Alois (Prof. Dr. Dr. h.c.)
Language:
de
Subject group:
OEK Ökotrophologie, Ernährungswissenschaft; WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Verbraucherverhalten, Nachfrage, Studie, Qualität, Fleisch, Produktsicherheit, Tiergerechtheit, Umweltfreundlichkeit
Translated keywords:
consumer behaviour, demand, study, quality, meat, product safety, animal welfare, environmental friendliness
Controlled terms:
Fleisch; Fleischprodukt; Kaufverhalten; Produktsicherheit; Tierschutz; Umweltverträgliches Produkt
TUM classification:
OEK 740d
Abstract:
Zur Untersuchung des Einflusses der Prozessqualitäten Produktsicherheit, Tiergerechtheit und Umweltfreundlichkeit der Erzeugung auf das Verbraucherverhalten (insbesondere Qualitätswahrnehmung und Zahlungsbereitschaft) beim Kauf von Fleisch und Fleischerzeugnissen wurden von 2004 bis 2005 zwei empirische Untersuchungen (504 Endverbraucherhaushalte aus Bayern und 231 Großverbraucherhaushalte aus Oberbayern) durchgeführt. Während die Verbraucher die Produktsicherheit von Fleisch und Fleischerzeugni...     »
Translated abstract:
For the analysis of the influence of the process qualities product safety, animal welfare and environmental friendliness in meat production on the consumer behaviour (particularly perception of quality and willingness to pay) in purchasing meat and meat products, two empirical studies (504 end consumers from Bavaria and 231 large-scale consumers from Upper Bavaria) were conducted from 2004 to 2005. Consumers take product safety of meat and meat products for granted and are not willing to carry a...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=620246
Date of submission:
21.05.2007
Oral examination:
20.09.2007
Pages:
265
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20071115-620246-1-7
Last change:
24.09.2008
 BibTeX