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Original title:
Analyse und Evaluierung der Auswirkungen des Angebots und der Nachfrage nach funktionellen Lebensmitteln auf die Ernährungsindustrie sowie auf vor- und nachgelagerte Stufen der Wertschöpfungskette
Translated title:
Analysis and evaluation of the effects of supply and demand for functional food on the food industry as well as on the up- and downstream stages of the value added chain
Author:
Dustmann, Heiko
Year:
2004
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät Wissenschaftszentrum Weihenstephan
Advisor:
Weindlmaier, H. (Univ.-Prof. Dr.)
Referee:
Karg, Georg (Prof. Dr., Ph.D.); Schebler, A. (apl. Prof. Dr.)
Format:
Text
Language:
de
Subject group:
LAN Landbauwissenschaft; LEB Lebensmitteltechnologie
Keywords:
funktionelle Lebensmittel; Konsumtrends; Delphi-Studie; Structure-Conduct-Performance-Paradigma; Marketing; Wettbewerbsfähigkeit
Translated keywords:
functional food; consumer trends; Delphi-study; Structure-Conduct-Performance-Paradigm; marketing; competitiveness
Controlled terms:
Functional Food Lebensmittelangebot Lebensmittelindustrie; Functional Food Verbraucherverhalten Lebensmittelindustrie; Functional Food Marketing Lebensmittelindustrie
TUM classification:
LAN 060d; LEB 960d; LEB 420d
Abstract:
Der Markt für funktionelle Lebensmittel entfaltet eine bemerkenswerte Dynamik. Die Chancen, an dieser Entwicklung zu partizipieren, werden aufgrund der Untersuchungsergebnisse für alle Akteure der Wertschöpfungskette positiv beurteilt. Welche Strategien dabei zukünftig verfolgt werden müssen und welche Konsequenzen sich daraus für die mittelständischen Unternehmen der deutschen Ernährungswirtschaft ergeben, wurde in der vorliegenden Arbeit mit Hilfe empirischer Untersuchungen beim Endverbraucher...     »
Translated abstract:
The market for functional food shows a dynamic development. On the basis of the investigations performed a good chance exists that all members of the value added chain participate in this development. In this thesis, it has been investigated which strategies the different enterprises in the value added chain have to realise in the future and which consequences result for small- and medium sized enterprises of the German food industry. Furthermore, measures to improve the competitiveness in this...     »
Publication :
Universitätsbibliothek der TU München
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=603444
Date of submission:
26.11.2003
Oral examination:
24.03.2004
File size:
2201651 bytes
Pages:
317
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss2004032411476
Last change:
27.06.2005
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