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Original title:
Synchronous optimal PWM for two-level inverter fed salient-pole synchronous machines in automotive applications
Translated title:
Synchrone optimale PWM für die Ansteuerung eines zwei-Level Wechselrichters an einer Synchronmaschine mit starker magnetischer Anisotropie in Automobilanwendungen.
Author:
Birda, Athina
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Hackl, Christoph Michael (Prof. Dr. habil.)
Referee:
Hackl, Christoph Michael (Prof. Dr. habil.); Hamacher, Thomas (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
ELT Elektrotechnik
TUM classification:
TEC 000d
Abstract:
In the recent years, automotive companies invested heavily in the research and development of electric vehicles (EVs). Their major goal is to extend the operational range of EVs and at the same time to reduce size and cost of mechanical and electrical components in EVs. One way to achieve this is by choosing the appropriate modulation scheme for inverter control in order to improve the overall performance of the EV traction system. Programmed pulsewidth modulation (PWM) is an attractive choice s...     »
Translated abstract:
In den letzten Jahren haben die Automobilunternehmen stark in die Forschung und Entwicklung von Elektrofahrzeugen investiert. Ihr Hauptziel ist, den Einsatzbereich der Elektrofahrzeuge zu erweitern und gleichzeitig Größe und Kosten der eingesetzten mechanischen und elektrischen Komponenten zu reduzieren. Eine Möglichkeit, dies zu erreichen, besteht darin, ein geeignetes Modulationsverfahren zur Ansteuerung des Wechselrichters zu wählen und damit die Gesamtleistung des Traktionssystems des Elektr...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1545652
Date of submission:
18.08.2020
Oral examination:
09.11.2021
File size:
41765103 bytes
Pages:
139
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20211109-1545652-1-5
Last change:
17.12.2021
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