User: Guest  Login
Original title:
Flight Control with Large Time Delays and Reduced Sensory Feedback
Translated title:
Flugsteuerung mit großen Totzeiten und eingeschränkter sensorischer Rückmeldung
Author:
Fricke, Tim
Year:
2017
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Holzapfel, Florian (Prof. Dr.)
Referee:
Holzapfel, Florian (Prof. Dr.); Bengler, Klaus (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel
TUM classification:
VER 500d
Abstract:
Flight control with large time delays and reduced sensory feedback is characteristic for two example applications: remote flight control via high-latency radio links and on-board flight control using brain machine interfaces (BMI). This thesis first describes and models the characteristic, pulse-like pilot behavior associated with large time delays. It then presents a flight control system tailored to this behavior. It concludes with the description of several flight simulator experiments, in wh...     »
Translated abstract:
Flugsteuerung mit großen Totzeiten und eingeschränkter sensorischer Rückmeldung ist kennzeichnend für zwei Beispielfälle: Flugfernsteuerung über Funkverbindungen mit großer Latenz sowie Flugsteuerung mittels einer Gehirn Maschine Schnittstelle (brain-machine interface, BMI). Diese Arbeit beschreibt und modelliert zunächst das bei großen Totzeiten typische, pulsartige Pilotenverhalten und stellt weiterhin ein darauf zugeschnittenes Flugsteuerungssystem vor. Zum Abschluss werden einige Flugsimulat...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1324587
Date of submission:
02.11.2016
Oral examination:
21.04.2017
File size:
18940413 bytes
Pages:
301
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20170421-1324587-1-6
Last change:
06.06.2017
 BibTeX