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Original title:
The perception of and attitude towards regional food products
Translated title:
Die Wahrnehmung und Einstellung gegenüber regionalen Lebensmitteln
Author:
Seitz, Carolin Claudia
Year:
2016
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Roosen, Jutta (Prof., Ph.D.)
Referee:
Roosen, Jutta (Prof., Ph.D.); Menapace, Luisa (Prof., Ph.D.)
Language:
en
Subject group:
LAN Landbauwissenschaft; OEK Ökotrophologie, Ernährungswissenschaft; WIR Wirtschaftswissenschaften
TUM classification:
LAN 051d; OEK 740d
Abstract:
This dissertation examines the perception of and the attitude towards Bavarian food products in a national and international context. At the international level, the influence of normative and socio-demographic factors on the complexity of consumers’ cognitive structures is examined. At the national level, the strength of domestic food products in the regional market is examined based on different factors.
Translated abstract:
Im Rahmen dieser Dissertation werden die Wahrnehmung und die Einstellung gegenüber bayerischen Lebensmitteln im nationalen und internationalen Kontext behandelt. Auf internationaler Ebene wird untersucht, welchen Einfluss normative und soziodemographische Faktoren auf die Komplexität der kognitiven Strukturen bezüglich bayerischer Lebensmittel haben. Auf nationaler Ebene wird anhand verschiedener Faktoren die Stärke bayerischer Lebensmittel im inländischen Markt bestimmt.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1275296
Date of submission:
27.08.2015
Oral examination:
20.01.2016
File size:
1280172 bytes
Pages:
62
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20160120-1275296-1-0
Last change:
04.02.2016
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