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Original title:
Adaptive control of mechatronic vehicle suspension systems
Translated title:
Adaptive Regelung mechatronischer Fahrwerkssysteme
Author:
Koch, Guido
Year:
2011
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Lohmann, Boris (Prof. Dr. habil.)
Referee:
Lohmann, Boris (Prof. Dr. habil.); Trächtler, Ansgar (Prof. Dr. habil.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau
Keywords:
Vehicle suspension control, adaptive control, vehicle state estimation
Translated keywords:
Fahrwerksregelung, Vertikaldynamikregelung, adaptive Regelung, Zustandsschätzung
Abstract:
This dissertation presents two new adaptive control concepts for mechatronic vehicle suspension systems, which ease the conflict between the objectives ride comfort, ride safety and limited suspension deflection by dynamically adjusting the tuning to the current driving state. The first approach is a switching controller for a fully active suspension. The stability of the switched system is proven, taking into account the nonlinear damper characteristic. The second approach is an adaptive refere...     »
Translated abstract:
Die Dissertation stellt zwei neue adaptive Regelungskonzepte für mechatronische Fahrwerkssysteme vor, die über eine dynamische Anpassung an die aktuelle Fahrsituation den Zielkonflikt zwischen Komfort, Fahrsicherheit und begrenzten Federwegen entschärfen. Das erste Verfahren ist eine schaltende Reglerstruktur für ein vollaktives Fahrwerk, deren Stabilität unter Berücksichtigung der nichtlinearen Dämpferkennlinie nachgewiesen wird. Das zweite Konzept basiert auf einem adaptiven Referenzmodell und...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1002476
Date of submission:
15.11.2010
Oral examination:
22.02.2011
File size:
6903457 bytes
Pages:
250
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20110222-1002476-1-2
Last change:
14.03.2011
 BibTeX