User: Guest  Login
Original title:
Phasenübergreifende Kooperation in der Lehramtsausbildung zur Verzahnung von Theorie und Praxis
Original subtitle:
Erfahrungen aus dem Modellprojekt "Master Berufliche Bildung Integriert" im QLB-Projekt Teach@TUM an der Technischen Universität München
Translated title:
Cross-phase cooperation in teacher-training for linking theory and practice
Translated subtitle:
Experiences of the pilot project "Integrated Study Programme M. Ed. Vocational Education and Teacher Training" in the QLB-project Teach@TUM at the Technical University of Munich
Author:
Kronsfoth, Katharina
Year:
2020
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät TUM School of Education
Advisor:
Reiss, Kristina (Prof. Dr.)
Referee:
Reiss, Kristina (Prof. Dr.); Gräsel, Cornelia (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften
Keywords:
Lehramtsausbildung, Theorie-Praxis-Verzahnung, phasenübergreidende Kooperation
Translated keywords:
teacher-training, linking theory and practice, cross-phase cooperation
Abstract:
Die Dissertation untersucht die sich entwickelnde phasenübergreifende Kooperation zwischen den TUM-Lehrenden und den Seminarlehrkräften im innovativen Studiengang "Master Berufliche Bildung Integriert" (MBBI) an der Technischen Universität München, bei dem das Lehramts-Masterstudium im Sinne einer Theorie-Praxis-Verzahnung zeitlich und inhaltlich mit dem Vorbereitungsdienst verschränkt ist. Die Ergebnisse der Befragungen der Lehrenden zu fünf Messzeitpunkten (Sommer 2016 bis Sommer 2017) zeigen...     »
Translated abstract:
The dissertation examines the developing cross-phase cooperation between the TUM lecturers and the teachers at vocational schools in the innovative "Integrated Study Programme M. Ed. Vocational Education and Teacher Training" (MBBI) at the Technical University of Munich, in which the master's degree programme is linked with the preparatory service concerning time and content, to integrate theory and practice. The results of the teachers' surveys at five measuring points (summer 2016 to summer 20...     »
Series:
Beiträge zur Arbeits-, Berufs- und Wirtschaftspädagogik
Series volume:
40
ISBN:
978-3-631-82611-9
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1510063
Date of submission:
08.07.2019
Oral examination:
17.01.2020
Last change:
13.11.2020
 BibTeX