User: Guest  Login
Original title:
Studien zur Entwicklung und Evaluation eines Trainings für angehende Lehrkräfte zum Nutzen empirischer Studien
Translated title:
Developing and Evaluating a Training Program Fostering Pre-Service Teachers' Competence in dealing with Scientific Evidence
Author:
Wenglein, Sandra
Year:
2018
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät TUM School of Education
Advisor:
Prenzel, Manfred (Prof. Dr.)
Referee:
Prenzel, Manfred (Prof. Dr.); Bauer, Johannes (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften
Keywords:
evidenzbasierte Praxis, Intervention, kritisches Hinterfragen, Argumentieren, Lehramtsstudierende
Translated keywords:
evidence-based practice, intervention, critical appraisal, argumentation, pre-service teachers
TUM classification:
EDU 510d
Abstract:
Das kompetente Nutzen von Evidenz spielt im Bildungswesen eine immer größere Rolle. Der Praxistransfer hat jedoch bisher in vielen Bereichen nicht, oder nur unzureichend, stattgefunden. Im Anschluss an diese Entwicklungen wurde ein Training für Lehramtsstudierende zum kompetenten Umgang mit Evidenz entwickelt. Als zentrales Ergebnis dieser Arbeit ist zu berichten, dass das Training signifikant große Effekte auf die hierfür relevanten Kompetenzen erzielen konnte.
Translated abstract:
The competent use of scientific evidence is becoming increasingly important in educational policy and practice. However, in many fields, the theory-to-practice transfer has either not occurred or is insufficient. Due to these developments, we designed a training program for pre-service teachers. A central finding of this work is that the training had significantly large effects on the relevant competences.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1448783
Date of submission:
05.06.2018
Oral examination:
13.07.2018
File size:
6103599 bytes
Pages:
237
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20180713-1448783-1-6
Last change:
03.08.2018
 BibTeX