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Original title:
Rebalancing in Shared Mobility Systems 
Original subtitle:
Competition, Feature-Based Mode Selection and Technology Choice 
Translated title:
Rebalancing in Shared Mobility Systemen 
Translated subtitle:
Wettbewerb, eigenschaften-getriebene Auswahl der Betriebsart, Technologie-Wahl 
Year:
2020 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften 
Advisor:
Minner, Stefan (Prof. Dr.) 
Referee:
Minner, Stefan (Prof. Dr.); Hartl, Richard (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften 
Keywords:
autonomous vehicles, carsharing, classification, competition, shared mobility, technology choice 
Translated keywords:
Autonome Fahrzeuge, Carsharing, Klassifizierung, Wettbewerb, Shared Mobility, Technologie-Wahl 
TUM classification:
WIR 778d; WIR 780d 
Abstract:
Shared mobility operators such as carsharing and ride-hailing services commonly face the problem of unbalanced demand: The number of vehicles rented from a location does not necessarily equal the number of vehicles returned to this location. To counteract demand imbalances, operators rebalance their fleet, i.e., move vehicles from locations with an excess in supply to locations with an excess in demand. We investigate three extensions of the rebalancing problem: competition, modal selection, and...    »
 
Translated abstract:
Betreiber von Shared Mobility Systemen wie Carsharing und Ride-Hailing müssen sich der Herausforderung unbalancierter Nachfrage stellen: Die Anzahl an Fahrzeugen, die an einem Ort gemietet werden, entspricht nicht zwingend der Anzahl an Fahrzeugen, die dort zurückgegeben werden. Um unbalancierter Nachfrage entgegenzuwirken, müssen Betreiber ihre Flotte ausbalancieren, d.h. Autos umparken. Wir untersuchen drei Erweiterungen des Rebalancierungs-Problems: Wettbewerb, Wahl einer Betriebsart und auto...    »
 
Oral examination:
26.11.2020 
File size:
1261719 bytes 
Pages:
177 
Last change:
14.12.2020