Shared mobility operators such as carsharing and ride-hailing services commonly face the problem of unbalanced demand: The number of vehicles rented from a location does not necessarily equal the number of vehicles returned to this location. To counteract demand imbalances, operators rebalance their fleet, i.e., move vehicles from locations with an excess in supply to locations with an excess in demand. We investigate three extensions of the rebalancing problem: competition, modal selection, and autonomous vehicles.
«
Shared mobility operators such as carsharing and ride-hailing services commonly face the problem of unbalanced demand: The number of vehicles rented from a location does not necessarily equal the number of vehicles returned to this location. To counteract demand imbalances, operators rebalance their fleet, i.e., move vehicles from locations with an excess in supply to locations with an excess in demand. We investigate three extensions of the rebalancing problem: competition, modal selection, and...
»
Translated abstract:
Betreiber von Shared Mobility Systemen wie Carsharing und Ride-Hailing müssen sich der Herausforderung unbalancierter Nachfrage stellen: Die Anzahl an Fahrzeugen, die an einem Ort gemietet werden, entspricht nicht zwingend der Anzahl an Fahrzeugen, die dort zurückgegeben werden. Um unbalancierter Nachfrage entgegenzuwirken, müssen Betreiber ihre Flotte ausbalancieren, d.h. Autos umparken. Wir untersuchen drei Erweiterungen des Rebalancierungs-Problems: Wettbewerb, Wahl einer Betriebsart und autonome Fahrzeuge.
«
Betreiber von Shared Mobility Systemen wie Carsharing und Ride-Hailing müssen sich der Herausforderung unbalancierter Nachfrage stellen: Die Anzahl an Fahrzeugen, die an einem Ort gemietet werden, entspricht nicht zwingend der Anzahl an Fahrzeugen, die dort zurückgegeben werden. Um unbalancierter Nachfrage entgegenzuwirken, müssen Betreiber ihre Flotte ausbalancieren, d.h. Autos umparken. Wir untersuchen drei Erweiterungen des Rebalancierungs-Problems: Wettbewerb, Wahl einer Betriebsart und auto...
»