The present work addresses enhanced methods for the simulation of lifting surfaces in rotating systems with different fidelity. Firstly, propeller cases of different complexity are analyzed employing low and high fidelity models with special emphasis on a modified generalized actuator disc approach. Secondly, the focus is on flow simulations of a helicopter configuration applying a novel mesh-deformation approach for rotor-blade cyclic motion. High computational speedup is achieved and complementary wind tunnel investigations confirm the quality of the results.
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The present work addresses enhanced methods for the simulation of lifting surfaces in rotating systems with different fidelity. Firstly, propeller cases of different complexity are analyzed employing low and high fidelity models with special emphasis on a modified generalized actuator disc approach. Secondly, the focus is on flow simulations of a helicopter configuration applying a novel mesh-deformation approach for rotor-blade cyclic motion. High computational speedup is achieved and complemen...
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Übersetzte Kurzfassung:
Diese Arbeit befasst sich mit verbesserten Methoden unterschiedlicher Güte zur Simulation von auftriebserzeugenden Flächen in rotierenden Systemen. Erstens werden Propellerfälle unterschiedlicher Komplexität unter Verwendung einfacher und aufwändiger Modelle analysiert, wobei ein Schwerpunkt auf der Anwendung einer modifizierten Wirkscheibenmodellierung liegt. Zweitens werden Strömungssimulationen für eine Hubschrauberkonfiguration mit einem Netzdeformierungsansatz für die zyklische Rotorblattbewegung vorgestellt. Dies führt zu einer effizienteren Berechnung und komplementäre Windkanaluntersuchungen bestätigen die Qualität der Ergebnisse.
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Diese Arbeit befasst sich mit verbesserten Methoden unterschiedlicher Güte zur Simulation von auftriebserzeugenden Flächen in rotierenden Systemen. Erstens werden Propellerfälle unterschiedlicher Komplexität unter Verwendung einfacher und aufwändiger Modelle analysiert, wobei ein Schwerpunkt auf der Anwendung einer modifizierten Wirkscheibenmodellierung liegt. Zweitens werden Strömungssimulationen für eine Hubschrauberkonfiguration mit einem Netzdeformierungsansatz für die zyklische Rotorblattbe...
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