Transportsystem mit gemeinsam genutzten Fahrzeugen
Author:
Klöppel, Manfred
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Advisor:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.-Ing.)
Referee:
Lienkamp, Markus (Prof. Dr.-Ing.); Moeckel, Rolf (Prof. Dr.-Ing.)
Language:
en
Subject group:
TEC Technik, Ingenieurwissenschaften (allgemein)
TUM classification:
VER 020
Abstract:
Traffic congestion has become one of the main challenges of increasing urbanisation. A model is developed to simulate the operation of an on-demand, door-to-door transport system with shared vehicles in city-scale scenarios. The vehicles are shared simultaneously by multiple riders to reduce traffic compared to the usage of private vehicles. Based on travel demand from the cities Munich and Singapore, simulations with multiple fleet sizes, passenger capacities, and demand levels are conducted to evaluate the performance of the transport system and the requirements for the vehicles.
«
Traffic congestion has become one of the main challenges of increasing urbanisation. A model is developed to simulate the operation of an on-demand, door-to-door transport system with shared vehicles in city-scale scenarios. The vehicles are shared simultaneously by multiple riders to reduce traffic compared to the usage of private vehicles. Based on travel demand from the cities Munich and Singapore, simulations with multiple fleet sizes, passenger capacities, and demand levels are conducted to...
»
Translated abstract:
Das steigende Verkehrsaufkommen stellt eine zentrale Herausforderung zunehmender Urbanisierung dar. In dieser Arbeit wird ein Modell entwickelt, um den Betrieb eines Tür-zu-Tür Transportsystems in einer Großstadt zu simulieren, welches Anfragen auf Abruf bedient. Verschiedene Passagiere können gleichzeitig in einem Fahrzeug befördert werden, um das Verkehrsaufkommen im Vergleich zur Nutzung von Privatfahrzeugen zu reduzieren. Basierend auf Verkehrsdaten von München und Singapur werden Simulationen mit verschiedenen Flottengrößen, Passagierkapazitäten sowie mit variierender Nachfrage durchgeführt, um die Leistung des Transportsystems und die Anforderungen an die Fahrzeuge zu bewerten.
«
Das steigende Verkehrsaufkommen stellt eine zentrale Herausforderung zunehmender Urbanisierung dar. In dieser Arbeit wird ein Modell entwickelt, um den Betrieb eines Tür-zu-Tür Transportsystems in einer Großstadt zu simulieren, welches Anfragen auf Abruf bedient. Verschiedene Passagiere können gleichzeitig in einem Fahrzeug befördert werden, um das Verkehrsaufkommen im Vergleich zur Nutzung von Privatfahrzeugen zu reduzieren. Basierend auf Verkehrsdaten von München und Singapur werden Simulation...
»