This work studies automatic landings of aircraft guided by the Ground Based Augmentation System (GBAS). After a comparison with conventional guidance systems in flight trials, a discussion of the required safety of the total system and its subsystems follows. By a more adequate modelling of the autopilot performance and the use of available information about the navigation performance in real-time, improved monitoring in the GBAS ground and airborne subsystems are suggested in order to improve availability of the service.
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This work studies automatic landings of aircraft guided by the Ground Based Augmentation System (GBAS). After a comparison with conventional guidance systems in flight trials, a discussion of the required safety of the total system and its subsystems follows. By a more adequate modelling of the autopilot performance and the use of available information about the navigation performance in real-time, improved monitoring in the GBAS ground and airborne subsystems are suggested in order to improve a...
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Übersetzte Kurzfassung:
Diese Arbeit untersucht automatische Landungen von Flugzeugen, geführt durch ein Ground Based Augmentation System (GBAS). Nach einem Vergleich mit konventioneller Navigation im Flugversuch erfolgt eine Diskussion der Anforderungen an die System-Sicherheit und der einzelnen Komponenten. Durch eine adäquatere Modellierung der Autopilotencharakteristik, sowie der Verwendung von Echtzeitinformationen über die aktuelle Positionslösung werden Verbesserungen für das Monitoring im GBAS Boden- und Bordsegment vorgeschlagen um die Verfügbarkeit zu erhöhen.
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Diese Arbeit untersucht automatische Landungen von Flugzeugen, geführt durch ein Ground Based Augmentation System (GBAS). Nach einem Vergleich mit konventioneller Navigation im Flugversuch erfolgt eine Diskussion der Anforderungen an die System-Sicherheit und der einzelnen Komponenten. Durch eine adäquatere Modellierung der Autopilotencharakteristik, sowie der Verwendung von Echtzeitinformationen über die aktuelle Positionslösung werden Verbesserungen für das Monitoring im GBAS Boden- und Bordse...
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