Jacobsen, Hans-Arno (Prof. Dr.); Andersen, Anders (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik; ERG Energietechnik, Energiewirtschaft; VER Technik der Verkehrsmittel
TUM classification:
WIR 523d
Abstract:
Electric vehicles (EVs) could contribute towards the reduction of CO2 emissions and the integration of renewable energies. To do so, efficient and applicable control mechanisms need to be in place and a critical mass of EVs needs to be available. The proposed Vehicle-Originating-Signals approach controls the charging behavior of EVs for supporting the power grid. The second approach allows EVs to plan charging stops on a highway while minimizing travel time and therefore addresses some of the negative effects of limited range and long charging times of EVs.
«
Electric vehicles (EVs) could contribute towards the reduction of CO2 emissions and the integration of renewable energies. To do so, efficient and applicable control mechanisms need to be in place and a critical mass of EVs needs to be available. The proposed Vehicle-Originating-Signals approach controls the charging behavior of EVs for supporting the power grid. The second approach allows EVs to plan charging stops on a highway while minimizing travel time and therefore addresses some of the ne...
»
Translated abstract:
Elektrofahrzeuge (EF) können zur Reduzierung der CO2-Emission und zur Integration erneuerbarer Energien beitragen. Dafür müssen effiziente Steuerungsmechanismen und einen große Anzahl von EF vorhanden sein. Die entwickelte Vehicle-Originating-Signals-Methode steuert das Batterieladeverhalten von EF zur Unterstützung des Stromnetzes. Die zweite entwickelte Methode, der intelligente Disposition von EF, steuert das Wiederaufladen der Fahrzeuge entlang einer Autobahnroute und wirkt somit den negativen Eigenschaften der begrenzten Reichweiten und langen Ladezeiten von EF entgegen.
«
Elektrofahrzeuge (EF) können zur Reduzierung der CO2-Emission und zur Integration erneuerbarer Energien beitragen. Dafür müssen effiziente Steuerungsmechanismen und einen große Anzahl von EF vorhanden sein. Die entwickelte Vehicle-Originating-Signals-Methode steuert das Batterieladeverhalten von EF zur Unterstützung des Stromnetzes. Die zweite entwickelte Methode, der intelligente Disposition von EF, steuert das Wiederaufladen der Fahrzeuge entlang einer Autobahnroute und wirkt somit den negativ...
»