User: Guest  Login
Original title:
Fan engagement in professional team sports
Translated title:
Fan-Engagement im professionellen Mannschaftssport
Author:
Hüttermann, Marcel Philipp
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Management
Advisor:
Königstorfer, Jörg (Prof. Dr.)
Referee:
Königstorfer, Jörg (Prof. Dr.); Bodet, Guillaume (Prof.); Moog, Martin (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
SPO Sport; WIR Wirtschaftswissenschaften
TUM classification:
SPO 570
Abstract:
This dissertation presents a fan engagement framework that illustrates the components and consequences of fan engagement and examines the influence of non-transactional engagement on merchandise purchase intentions. The findings provide managers with a schema for classifying positive and negative components, as well as benefits and detriments. In addition, this research provides a more specific examination of non-transactional fan engagement on merchandising purchase intention.
Translated abstract:
Diese Dissertation stellt ein Fan-Engagement-Framework vor, das die Komponenten und Konsequenzen von Fan-Engagement veranschaulicht, und untersucht den Einfluss von nicht-transaktionalem Engagement auf die Kaufabsicht von Fanartikeln. Die Ergebnisse liefern Managern ein Schema zur Klassifizierung positiver und negativer Komponenten sowie von Vorteilen und Nachteilen. Darüber hinaus bietet diese Forschung eine spezifischere Untersuchung des nicht-transaktionalen Fan-Engagements auf die Kaufabsich...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1609945
Date of submission:
10.05.2021
Oral examination:
25.11.2021
File size:
3039168 bytes
Pages:
132
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20211125-1609945-1-8
Last change:
27.12.2021
 BibTeX