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Original title:
The Internationalisation of Retailing and the Development of Retail Centres
Original subtitle:
from the Cases of Frankfurt am Main, Germany and Tokyo, Japan
Translated title:
Die Internationalisierung des Einzelhandels und die Entwicklung von Einzelhandelszentren
Translated subtitle:
am Beispiel Frankfurt am Main, Deutschland und Tokio, Japan
Author:
Gröger-Suzuki, Masako
Year:
2005
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Heinritz, Günter (Prof. Dr.)
Referee:
Rauh, Jürgen (Prof. Dr.)
Format:
Text
Language:
en
Subject group:
RPL Raumplanung, Raumordnung; WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
international retailing; internationalisation; Tokyo; Japan; Frankfurt am Main; Germany; retail location; retail centre; central place system; image of places; consumption; innercity centres; city planning
Translated keywords:
Internationaler Einzelhandel; Internationalisierung; Tokio; Japan; Frankfurt am Main; Deutschland; Einzelhandelsstandort; Versorgungszentrum; Zentrensystem; Image der Plätzen; Konsum; innerstädische Zentren; Stadtplanung
Controlled terms:
Deutschland; Japan; Einzelhandel; Internationalisierung; Standortplanung
TUM classification:
WIR 915d; WIR 302d; RPL 730d
Abstract:
The thesis deals with the geographical and social context of internationalisation of retailing by a comparative study of the metropolitan cities of Frankfurt am Main in Germany and Tokyo in Japan. The main argument is that the selection of location of international retailers is related closely to the development of local retail centres in the politically and commercially created ‘image-system’. Based on the social and spatial meaning of consumption, this is illuminated. The case studies show tha...     »
Translated abstract:
Die Arbeit beschäftigt sich mit dem geographischen und gesellschaftlichen Kontext der Internationalisierung des Einzelhandels am Beispiel eines Vergleichs der Metropolen Frankfurt am Main in Deutschland und Tokio in Japan. Die Kernargumentation ist, dass im politisch und kommerziell geprägten "Image-System" die Standortwahl internationaler Einzelhändler eng mit der Entwicklung lokaler Zentren zusammenhängt. Dies wird anhand der gesellschaftlichen und Raum bezogenen Bedeutung des Konsums beleucht...     »
Publication :
Universitätsbibliothek der TU München
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=603178
Date of submission:
26.10.2004
Oral examination:
18.02.2005
File size:
4528886 bytes
Pages:
180
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss2005021819382
Last change:
23.07.2007
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