Nachhaltiger Konsum, Bio-Lebensmittel, Verbraucherwahrnehmung, Verbraucherverhalten, Text Mining, nutzergenerierte Inhalte
TUM classification:
LAN 051; OEK 740
Abstract:
This research investigates consumer perception and behavior regarding sustainable consumption using the example of organic food. The interdisciplinary research approach combines qualitative, text-mining, and experimental research. Findings include an analysis of the diversity of topics discussed in online user-generated content, demonstrate the news media’s role as agenda setter, and show the influence of content discussed online on consumer behavior. Implications are relevant to consumer research, marketing communication, and policy makers to spur sustainable consumption.
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This research investigates consumer perception and behavior regarding sustainable consumption using the example of organic food. The interdisciplinary research approach combines qualitative, text-mining, and experimental research. Findings include an analysis of the diversity of topics discussed in online user-generated content, demonstrate the news media’s role as agenda setter, and show the influence of content discussed online on consumer behavior. Implications are relevant to consumer resear...
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Translated abstract:
Diese Forschung untersucht Konsumentenwahrnehmung und –verhalten bezüglich nachhaltigen Konsums am Beispiel von Bio-Lebensmitteln. Der interdisziplinäre Forschungsansatz kombiniert Text-Mining und experimentelle Forschung. Die Ergebnisse zeigen die Themenvielfalt von nutzergenerierten Online-Inhalten, die Rolle der Nachrichtenmedien in der Themensetzung und den Einfluss von online diskutierten Inhalten auf das Konsumentenverhalten. Die Implikationen sind relevant für Konsumforschung und Marketingkommunikation sowie für politische Entscheidungsträger, um den nachhaltigen Konsum weiter voranzutreiben.
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Diese Forschung untersucht Konsumentenwahrnehmung und –verhalten bezüglich nachhaltigen Konsums am Beispiel von Bio-Lebensmitteln. Der interdisziplinäre Forschungsansatz kombiniert Text-Mining und experimentelle Forschung. Die Ergebnisse zeigen die Themenvielfalt von nutzergenerierten Online-Inhalten, die Rolle der Nachrichtenmedien in der Themensetzung und den Einfluss von online diskutierten Inhalten auf das Konsumentenverhalten. Die Implikationen sind relevant für Konsumforschung und Marketin...
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