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Original title:
Test-Based Controller Parameter Retuning Using Non-Parametric Frequency Domain Methods 
Translated title:
Test-Basierte Neuabstimmung von Reglerparametern mittels Nichtparametrischer Methoden im Frequenzbereich 
Year:
2022 
Document type:
Dissertation 
Institution:
TUM School of Engineering and Design 
Advisor:
Holzapfel, Florian (Prof. Dr.) 
Referee:
Holzapfel, Florian (Prof. Dr.); Chudy, Peter (Prof., Ph.D.) 
Language:
en 
Subject group:
MSR Meßtechnik, Steuerungs- und Regelungstechnik, Automation 
Keywords:
data-driven, test-based, flight-control, gain tuning, retuning 
TUM classification:
VER 500 
Abstract:
Current controller gain-design techniques are often prone to modelling errors and uncertainties in many real-world projects. A novel test-based gain retuning approach for linearizable control laws is proposed. An optimization problem for the retuning is given along a method for calculating an estimate of the non-parametric, tuned closed-loop frequency response, based on closed-loop tests with initial gains. The concept is demonstrated in simulation and flight tests on a flexible large aircraft. 
Translated abstract:
Aktuell angewandte Auslegungsverfahren für linearisierbare Reglerstrukturen sind sensitiv gegenüber Unsicherheiten in der Modellierung von realen Anwendungen. Hierzu wird ein neuartiges, test-basiertes Anpassungsverfahren für Reglerparameter vorgestellt, basierend auf einer Methode um die nichtparametrische, angepasste Frequenzantwort am geschlossenen Regelkreis zu optimieren. Der Ansatz wird mittels Simulationen und in Flugtests an einem elastischen Flugzeug mit großer Streckung demonstriert. 
Oral examination:
18.03.2022 
File size:
17801604 bytes 
Pages:
338 
Last change:
16.05.2022