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Original title:
Explicit Isogeometric B-Rep Analysis for Nonlinear Dynamic Crash Simulations 
Original subtitle:
Integrating Design and Analysis by Means of Trimmed Multi-Patch Shell Structures 
Translated title:
Explizite Isogeometrische B-Rep Analyse für Nichtlineare Dynamische Crashsimulationen 
Translated subtitle:
Integration von Konstruktion und Simulation Mittels Getrimmter Mehrflächiger Schalenstrukturen 
Year:
2020 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt 
Advisor:
Duddeck, Fabian (Prof. Dr. habil.) 
Referee:
Duddeck, Fabian (Prof. Dr. habil.); Bletzinger, Kai-Uwe (Prof. Dr.); Bischoff, Manfred (Prof. Dr. habil.) 
Language:
en 
Subject group:
MAS Maschinenbau; MTA Technische Mechanik, Technische Thermodynamik, Technische Akustik; VER Technik der Verkehrsmittel 
Keywords:
CAD/CAE integration, Crash, Vehicle safety, Explicit dynamics, Finite Element Analysis (FEA), Isogeometric Analysis (IGA), Isogeometric B-Rep Analysis (IBRA), Trimmed NURBS shells, Weak penalty coupling, LS-DYNA 
Translated keywords:
CAD/CAE Integration, Crash, Fahrzeugsicherheit, Explizite Dynamik, Finite Elemente Analyse (FEA), Isogeometrische Analyse (IGA), Isogeometrische B-Rep Analyse (IBRA), Getrimmte NURBS-Schalen, Schwache Penalty-Kopplung, LS-DYNA 
TUM classification:
BAU 005d 
Abstract:
This thesis aims at integrating vehicle safety design and analysis through Explicit IBRA, the extension of Isogeometric B-Rep Analysis (IBRA) to explicit dynamics and shear deformable shells. It introduces novel coupling elements, studies the effects of trimming and penalty coupling on the time step, and presents stabilization and local selective mass scaling methods. It shows the possibility to perform accurate, efficient and robust explicit dynamic (crash) analyses on trimmed multi-patch NURBS...    »
 
Translated abstract:
Ziel dieser Arbeit ist die Integration von Konstruktion und Simulation im Entwicklungsprozess der Fahrzeugsicherheit mittels Explicit IBRA, der Erweiterung der Isogeometrischen B-Rep Analyse (IBRA) auf explizite Dynamik und schubweiche Schalen. Sie führt neuartige Kopplungselemente ein, untersucht die Effekte von Trimmung und Penalty-Kopplung auf den Zeitschritt, und präsentiert Stabilisierungs- und Massenskalierungsmethoden. Sie zeigt die Möglichkeit zur Durchführung akkurater, effizienter und...    »
 
Oral examination:
25.09.2020 
File size:
62620462 bytes 
Pages:
195 
Last change:
04.12.2020