User: Guest  Login
More Searchfields
Simple search
Original title:
User Experience verstehen, strukturieren, analysieren und gestalten
Original subtitle:
Ansätze für die Produktentwicklung
Translated title:
Understanding, structuring, analyzing and designing User Experience
Translated subtitle:
Approaches for product development
Author:
Kremer, Simon
Year:
2022
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Advisor:
Lindemann, Udo (Prof. Dr.-Ing.)
Referee:
Lindemann, Udo (Prof. Dr.-Ing.); Bengler (Prof. Dr. phil.)
Language:
de
Subject group:
MAS Maschinenbau; TEC Technik, Ingenieurwissenschaften (allgemein); WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
User Experience, UX, Nutzererlebnis, Produktentwicklung, Design
Translated keywords:
User Experience, UX, Product Development, Design
TUM classification:
MAS 030; WIR 600
Abstract:
User Experience (sprich das Erleben durch den Nutzer) ist entscheidend für den Erfolg oder Misserfolg von Produkten. Die Dissertation beschäftigt sich mit dem systematischen Untersuchen und Vordenken von User Experience (UX) in der Produktentwicklung. Entwickelte Ansätze bieten methodische Unterstützung in den Bereichen „UX verstehen“, „UX-Design-Prozess strukturieren“, UX analysieren“ und „UX gestalten“. Die Ansätze vereinen eine ganzheitliche Perspektive auf User Experience mit Anforderungen...     »
Translated abstract:
User Experience (UX) plays a crucial role for the success or failure of products. The dissertation deals with systematically investigating and anticipating User Experience during product development. Developed approaches support in “Understanding UX”, “Structuring the UX design process”, “Analyzing UX” and “Designing UX”. The approaches combine a holistic perspective on User Experience with the demand for industrial suitability. Several case studies confirmed applicability and usefulness of the...     »
ISBN:
978-3-8439-6394-8
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1650073
Date of submission:
15.03.2022
Oral examination:
15.12.2022
Last change:
17.01.2024
 BibTeX