Unmanned Aerial Vehicle, Automatic Take-off and Landing, Robust Automation
Translated keywords:
Unbemannte Luftfahrzeuge, automatischer Start und Landung, robuste Automatisierung
TUM classification:
VER 500d
Abstract:
Highly-automatic operation is desired for medium-sized unmanned aircraft. However, the state-of-the-art automatic control systems of large vehicles are not suitable for these. This thesis presents a robust automation methodology, with which the critical maneuvers of take-off and landing can still be performed automatically. The methodology is demonstrated by the design of an automatic take-off and landing system for the unmanned 150 kg aircraft SAGITTA Demonstrator. The successful fully-automatic maiden flight of this vehicle proves the maturity and robustness of the proposed methodology and the resulting system design.
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Highly-automatic operation is desired for medium-sized unmanned aircraft. However, the state-of-the-art automatic control systems of large vehicles are not suitable for these. This thesis presents a robust automation methodology, with which the critical maneuvers of take-off and landing can still be performed automatically. The methodology is demonstrated by the design of an automatic take-off and landing system for the unmanned 150 kg aircraft SAGITTA Demonstrator. The successful fully-automati...
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Translated abstract:
Für unbemannte Flugsysteme wird schon bei Konfigurationen mittlerer Größe eine vollautomatische Flugführung angestrebt. Moderne Flugsteuerungssysteme großer Flugzeuge sind dafür jedoch nicht geeignet. In dieser Arbeit wird eine Methodik vorgestellt, die dennoch eine robuste Automatisierung der kritischen Start- und Landemanöver ermöglicht. Die Methodik wird anhand der Entwicklung eines Start- und Landesystem für den unbemannten SAGITTA Demonstrator aufgezeigt. Der erfolgreiche vollautomatische Erstflug dieses 150 kg Luftfahrzeugs belegt Reifegrad und Robustheit der neu entwickelten Methodik und des resultierenden Systemdesigns.
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Für unbemannte Flugsysteme wird schon bei Konfigurationen mittlerer Größe eine vollautomatische Flugführung angestrebt. Moderne Flugsteuerungssysteme großer Flugzeuge sind dafür jedoch nicht geeignet. In dieser Arbeit wird eine Methodik vorgestellt, die dennoch eine robuste Automatisierung der kritischen Start- und Landemanöver ermöglicht. Die Methodik wird anhand der Entwicklung eines Start- und Landesystem für den unbemannten SAGITTA Demonstrator aufgezeigt. Der erfolgreiche vollautomatische E...
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