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Original title:
Conceptual Design Methods for Sizing and Performance of Hybrid-Electric Transport Aircraft
Translated title:
Vorentwurfsmethoden fuer hybrid-elektrische Passagierflugzeugen
Author:
Pornet, Clément
Year:
2018
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Hornung, Mirko (Prof. Dr.)
Referee:
Hornung, Mirko (Prof. Dr.); Hajek, Manfred (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
Hybrid-Electric, Aircraft Conceptual Design, Aircraft Performance
TUM classification:
MAS 000d
Abstract:
The consideration of hybrid-electric propulsion systems disrupts the traditional methods for aircraft sizing and performance. Conceptual design methods for sizing, performance and identification of flight techniques for hybrid-electric transport aircraft are proposed in this thesis. The integrated performance and flight technique optimality of narrow-body hybrid-electric aircraft concepts are investigated to derive design heuristics, sizing axioms and to determine suitable market application.
Translated abstract:
Die Betrachtung von hybrid-elektrischen Antriebssystemen verändert die herkömmlichen Methoden für den Entwurf von Flugzeugen. In dieser Arbeit werden Methoden für den Vorentwurf von hybrid-elektrischen Passagierflugzeugen entwickelt. Diese werden für den Entwurf und Bestimmung der Flugleistungen von hybrid-elektrischen Schmalrumpfflugzeugen eingesetzt, um daraus Vorentwurfsverfahren und ein geeigneten Einsatzszenario abzuleiten.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1399547
Date of submission:
23.11.2017
Oral examination:
06.06.2018
File size:
4152702 bytes
Pages:
144
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20180606-1399547-1-7
Last change:
11.07.2018
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