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Original title:
Beitrag zur Charakterisierung des homogenen Magerbrennverfahrens bei Großgasmotoren mittels experimenteller Methoden im Hinblick auf Verbrennung, Wirkungsgrad und Emissionen
Translated title:
Contribution to the characterization of the homogeneous lean-burn combustion process for heavy-duty gas engines by experimental methods with regard to combustion, efficiency and emissions
Author:
Korb, Benjamin
Year:
2021
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Advisor:
Wachtmeister, Georg (Prof. Dr.-Ing.)
Referee:
Wachtmeister, Georg (Prof. Dr.-Ing.); Trapp, Christian (Prof. Dr.-Ing.)
Language:
de
Subject group:
MAS Maschinenbau
TUM classification:
MAS 520
Abstract:
Gasmotoren können ein wichtiger Bestandteil der Energiewende sein. Zukünftige Verschärfungen der Abgasgesetzgebung im Bereich der stationären Gasmotoren setzen ein tiefergehendes Verständnis für das Brennverfahren voraus. Ziel dieser Arbeit war es hier einen Beitrag zu leisten. Hierfür wurden die wesentlichsten Einflussfaktoren auf das magergasmotorische Brennverfahren experimentell am Thermodynamikmotor sowie am optisch zugänglichen Motor, der im Rahmen dieser Arbeit entwickelt wurde, untersuch...     »
Translated abstract:
Gas engines can be an important part of the green energy transformation. Future stricter emission legislation in stationary gas engines will require a more in-depth understanding of the combustion process. The aim of this work was to provide a contribution to these issues. For this, the most important factors influencing the lean-burn gas engine combustion process were investigated experimentally on the thermodynamic engine and on the optically accessible engine developed as part of this work.
ISBN:
978-3-943813-36-4
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1613174
Date of submission:
21.06.2021
Oral examination:
07.12.2021
Last change:
27.07.2022
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