Biogas, Gas Engine, Dual-Fuel, Phenomenological Modeling, Package Model, Pilot Injection, Engine Test Bed, Combustion Process
TUM classification:
MAS 520d
Abstract:
Vor dem Hintergrund zunehmend dezentraler Strukturen der Energieversorgung behandelt die vorliegende Arbeit die Untersuchung eines Zündstrahl-Brennverfahrens für den Einsatz in überwiegend stationär betriebenen BHKW-Anwendungen. Hierbei wird Biogas als primärer Energieträger verwendet. Die effektive Motorleistung liegt bei etwa 20 kW. Besondere Randbedingungen stellen sowohl der vergleichsweise kompakte Brennraum (etwa 0,49 l) als auch der minimierte Zündölanteil (energetisch etwa 1 %) dar.
Translated abstract:
Considering increasingly decentralized energy supply structures, this research paper discusses the investigation of a dual-fuel pilot injection combustion process for the main application in stationary cogeneration units (CHP). Using biogas as the primary source of energy, the effective engine power is approximately 20 kW. Particular boundary conditions are the comparably small combustion chamber (approx. 0,49 l) as well as the minimized pilot injection quantity (energetically approx. 1 %).