large bore engine, calibration, design of experiments (DoE), regression, modeling, polynomials, radial basis function networks (RBF-networks), Gaussian process models (GPMs), single cylinder engine, full scale engine, methodology, transfer function, optimization, engine map
TUM classification:
MAS 520d
Abstract:
Die Arbeit beschreibt die Entwicklung der EVoMoT-Methode, einer Methode zum Übertrag von Ergebnissen von Einzylinder- auf Vollmotoren im Rahmen der modellbasierten Applikation von Großmotoren. Für ausgewählte stationäre Zielgrößen werden Transferfunktionen zwischen Einzylinder- und Vollmotor entwickelt, mit deren Hilfe im Anschluss Regressionsmodelle des Vollmotors für Optimierungen und zur Steuergerätbedatung gebildet werden können. Die Methode wurde erfolgreich anhand von Messdaten eines Einzylinder- und Vollmotors validiert.
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Die Arbeit beschreibt die Entwicklung der EVoMoT-Methode, einer Methode zum Übertrag von Ergebnissen von Einzylinder- auf Vollmotoren im Rahmen der modellbasierten Applikation von Großmotoren. Für ausgewählte stationäre Zielgrößen werden Transferfunktionen zwischen Einzylinder- und Vollmotor entwickelt, mit deren Hilfe im Anschluss Regressionsmodelle des Vollmotors für Optimierungen und zur Steuergerätbedatung gebildet werden können. Die Methode wurde erfolgreich anhand von Messdaten eines Einzy...
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Translated abstract:
The thesis describes the development of the EVoMoT-method, a methodology for transferring results from single cylinder to full scale engines in terms of model-based calibration of large bore engines. Transfer functions between single cylinder and full scale engine for chosen steady state engine outputs are developed, enabling the generation of full scale engine regression models for optimizations and data input of the engine control unit. The methodology was successfully validated by measurement data from a single cylinder and full scale engine.
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The thesis describes the development of the EVoMoT-method, a methodology for transferring results from single cylinder to full scale engines in terms of model-based calibration of large bore engines. Transfer functions between single cylinder and full scale engine for chosen steady state engine outputs are developed, enabling the generation of full scale engine regression models for optimizations and data input of the engine control unit. The methodology was successfully validated by measurement...
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