Duddeck, Fabian (Prof. Dr. habil.); Vietor, Thomas (Prof. Dr.); Harbrecht, Helmut (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
MAS Maschinenbau
Keywords:
vehicle architecture, commonality optimization, solution space, rear crash, low-fidelity model
TUM classification:
BAU 005d
Abstract:
The decision on commonality configurations of a vehicle architecture has to be made in early phase of vehicular crashworthiness design to achieve the functional feasibility and economic efficiency. In this design phase, neither the hardware is available, nor the classical virtual methods can be applied. To evaluate the design feasibility efficiently, the Solution Space approach is extended to be able to evaluate the entire vehicle architecture. In this dissertation, an approach to identify the vehicle architecture configurations with feasible crashworthiness design and satisfactory commonality is developed and validated.
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The decision on commonality configurations of a vehicle architecture has to be made in early phase of vehicular crashworthiness design to achieve the functional feasibility and economic efficiency. In this design phase, neither the hardware is available, nor the classical virtual methods can be applied. To evaluate the design feasibility efficiently, the Solution Space approach is extended to be able to evaluate the entire vehicle architecture. In this dissertation, an approach to identify the v...
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Translated abstract:
Die Entscheidung hinsichtlich der Kommunalitätskonfiguration einer Fahrzeugarchitektur muss in der frühen Phase der strukturellen Auslegung getroffen werden, um die funktionale Zulässigkeit und Wirtschaftlichkeit zu erreichen. In dieser Phase ist weder die Hardware verfügbar, noch können die etablierten virtuellen Verfahren angewendet werden. Um die Zulässigkeit der Auslegung effizient zu bewerten, wird das Lösungsraum-Verfahren weiterentwickelt, um die gesamte Fahrzeugarchitektur evaluieren zu können. In dieser Dissertation wird daher ein Verfahren zur Identifizierung der Architekturkonfigurationen mit zulässiger Strukturauslegung und zielführender Kommunalität entwickelt und validiert.
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Die Entscheidung hinsichtlich der Kommunalitätskonfiguration einer Fahrzeugarchitektur muss in der frühen Phase der strukturellen Auslegung getroffen werden, um die funktionale Zulässigkeit und Wirtschaftlichkeit zu erreichen. In dieser Phase ist weder die Hardware verfügbar, noch können die etablierten virtuellen Verfahren angewendet werden. Um die Zulässigkeit der Auslegung effizient zu bewerten, wird das Lösungsraum-Verfahren weiterentwickelt, um die gesamte Fahrzeugarchitektur evaluieren zu...
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