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Original title:
Der Großverbrauchermarkt für Milcherzeugnisse in Deutschland
Original subtitle:
Analyse des Nachfrageverhaltens von Großverbrauchern und Entwicklung von generalisierten Marketingstrategien
Translated title:
The restaurant and foodservice market of dairy products in Germany
Translated subtitle:
analysis of the restaurant and foodservice industries' demand and development of generalized marketing strategies
Author:
Gaigl, Gerhard
Year:
2002
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät Wissenschaftszentrum Weihenstephan
Advisor:
Weindlmaier, H. (Univ.-Prof. Dr. oec.)
Referee:
Weindlmaier, Hannes (Prof. Dr.); Schebler, A. (apl. Prof. Dr. agr. Dr. oec. habil.)
Format:
Text
Language:
de
Subject group:
LAN Landbauwissenschaft; OEK Ökotrophologie, Ernährungswissenschaft; LEB Lebensmitteltechnologie
Keywords:
Strategische Planung; Marketingstrategien; Wettbewerbsstrategien; Marktforschung; Aktionsforschung; Außer-Haus-Konsum; Lebensmittel; Milcherzeugnisse
Translated keywords:
strategic planning; marketing strategies; competitive strategies; marketing research; action research; eating out; food; dairy products
Controlled terms:
Milchprodukt Großverbraucher Nachfrageverhalten Deutschland; Deutschland Milchprodukt Markt Großverbraucher; Milchprodukt Großverbraucher Marketingstrategie Deutschland
TUM classification:
LAN 835d; OEK 740d; LEB 930d
Abstract:
Der Großverbrauchermarkt für Milcherzeugnisse gewinnt zunehmend an Bedeutung für die Unternehmen der Molkereiwirtschaft. In der vorliegenden Arbeit wurde das Nachfrageverhalten von Großverbrauchern nach Milcherzeugnissen analysiert und darauf aufbauend wurde im Rahmen der partizipativen Aktionsforschung gemeinsam mit Unternehmen aus der Molkereiwirtschaft und der Großhandelsbranche ein strategischer Handlungsrahmen für milchverarbeitende Unternehmen entwickelt. Dieser strategische Handlungsrahme...     »
Translated abstract:
The restaurant and foodservice market constitutes an important sales market for dairy companies. Due to the growing importance of this market the restaurant and foodservice industries' demand for dairy products was analysed and based on this analysis strategic action frame for dairy companies was developed. The strategic action frame includes both generalized marketing strategies for the restaurant and foodservice market of dairy products and a procedure for planning such strategies. The author...     »
Publication :
Universitätsbibliothek der TU München
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=603276
Date of submission:
26.08.2002
Oral examination:
06.11.2002
File size:
1143226 bytes
Pages:
233
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss2002110609797
Last change:
27.06.2005
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