The Effectiveness and Effects of Collaboration among Teachers in German Schools
2021
Dissertation
49 p.
Approximating practice: Developing a video-based simulation for measuring preservice teachers' diagnostic skills
2021
Dissertation
62 p.
Where the hidden becomes visible: Exploring individual differences in student engagement and their utility to teachers as a window into student motivational-affective and cognitive characteristics
2021
Dissertation
77 p.
Visitenkommunikation: Förderung der ärztlichen Kompetenz bei der Durchführung von Visiten
2021
Dissertation
86 p.
The behavior of student hand-raising as an observable indicator of student engagement: Exploring the role of hand-raising in classroom learning and its relation to student motivation
2020
Dissertation
76 p.
Verbessert optimiertes Feedback kommunikative Fertigkeiten bei Medizinstudierenden im Praktikum Ärztliche Gesprächsführung 1?
2021
Dissertation
92 p.
Prozessdaten aus digitalen Schulbüchern als Instrument der mathematikdidaktischen Forschung
2020
Dissertation
427 p.
Der ärztliche Entscheidungskonflikt im Entscheidungsprozess einer Simulationspatientin mit fortgeschrittener Tumorerkrankung: Verlauf, Prädiktoren und Vergleich mit einer belgischen Stichprobe
2021
Dissertation
224 p.
Factors and Conditions for Candidate Teachers‘ Experience of Coherence and Support at Induction Phase
2020
Dissertation
132 p.