User: Guest  Login
Original title:
Injektoren zur Vormischung von Wasserstoff und Luft im Selbstzündungsregime 
Translated title:
Injectors to premix hydrogen and air at the auto ignition regime 
Year:
2019 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Sattelmayer, Thomas (Prof. Dr.) 
Referee:
Sattelmayer, Thomas (Prof. Dr.); Wensing, Michael (Prof. Dr.) 
Language:
de 
Subject group:
ERG Energietechnik, Energiewirtschaft; VER Technik der Verkehrsmittel 
TUM classification:
MTA 600d; CIT 280d; ERG 420d 
Abstract:
In Mikrogasturbinen mit Rekuperatoren eingesetzt werden, kommt es zu einer Lufttemperatur oberhalb der Selbstzündtemperatur. Es werden verschiedene Injektoren untersucht. Es zeigt sich, dass die Sicherheit, durch eine beschleunigte Mischung und einen reduzierten Wandkontakt des Wasserstoffs bis zu Lufttemperaturen von 700°C gewährleistet werden kann. Wird die Mischung im Injektor durch ein Wirbelpaar unterstützt, sinken die NO-Emissionen bei der Wasserstoffverbrennung bei typischen Turbineneintr...    »
 
Translated abstract:
In turbines with recuperators, the air temperature at the combustor inlet exceeds the auto-ignition temperature of the fuel which leads to the risk of auto-ignition. Various injector designs for premixed hydrogen combustion are being investigated. Self-ignition in the mixing section and flame flashback can be avoided up to air temperatures of 700°C by fast mixing and reduced wall contact. If the mixing in the injector is supported by a vortex mixer with a vortex pair, the NO emissions during hyd...    »
 
ISBN:
978-3-8439-4227-0 
Oral examination:
24.09.2019 
Last change:
03.01.2020