Cremers, Daniel (Prof. Dr.); Siegwart, Roland (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik
TUM classification:
DAT 760d; DAT 770d
Abstract:
This thesis explores different aspects of the autonomous navigation problem for vehicles equipped with cameras and inertial measurement units. First, we propose a novel camera model for wide field-of-view cameras and two direct methods for visual-inertial odometry. After that, we present a method for fast environment mapping around the vehicle and collision-free trajectory planning. Finally, autonomous navigation using visual-inertial odometry and trajectory planning is demonstrated with a micro aerial vehicle as an example.
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This thesis explores different aspects of the autonomous navigation problem for vehicles equipped with cameras and inertial measurement units. First, we propose a novel camera model for wide field-of-view cameras and two direct methods for visual-inertial odometry. After that, we present a method for fast environment mapping around the vehicle and collision-free trajectory planning. Finally, autonomous navigation using visual-inertial odometry and trajectory planning is demonstrated with a micro...
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Translated abstract:
Diese Dissertation untersucht verschiedene Aspekte des autonomen Navigationsproblems für Fahrzeuge mit Kameras und Inertialsensoren. Zuerst schlagen wir ein neuartiges Kameramodell für Weitwinkel-Kameras und zwei direkte Methoden für die visuell-intertiale Odometrie vor. Anschließend stellen wir eine Methode zur schnellen Kartierung der Fahrzeugumgebung und kollisionsfreien Bahnplanung vor. Abschließend wird die autonome Navigation mittels visuell-inertialer Odometrie und Trajektorienplanung am Beispiel eines Mikro-Luftfahrzeugs demonstriert.
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Diese Dissertation untersucht verschiedene Aspekte des autonomen Navigationsproblems für Fahrzeuge mit Kameras und Inertialsensoren. Zuerst schlagen wir ein neuartiges Kameramodell für Weitwinkel-Kameras und zwei direkte Methoden für die visuell-intertiale Odometrie vor. Anschließend stellen wir eine Methode zur schnellen Kartierung der Fahrzeugumgebung und kollisionsfreien Bahnplanung vor. Abschließend wird die autonome Navigation mittels visuell-inertialer Odometrie und Trajektorienplanung am...
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