A new approach for fault analysis and the evaluation of fault tolerance (FT) schemes of telecommunication systems is described. In particular mobile base stations are considered as an example for such systems. It is shown that standard metrics for availability and reliability are in general not suitable. A new model is proposed that leads to three different metrics which measure reliability and availability from either the system or the user point of view. These metrics are used to discover the current weak spots of unreliability and unavailability and to improve them accordingly. The approach also helps to identify and to evaluate new redundancy schemes for FT improvement. Finally the metrics give the basis for selecting these schemes according to a benefit-effort ratio.
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A new approach for fault analysis and the evaluation of fault tolerance (FT) schemes of telecommunication systems is described. In particular mobile base stations are considered as an example for such systems. It is shown that standard metrics for availability and reliability are in general not suitable. A new model is proposed that leads to three different metrics which measure reliability and availability from either the system or the user point of view. These metrics are used to discover the...
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Übersetzte Kurzfassung:
Ein neuer Ansatz für die Fehleranalyse und die Bewertung von Fehlertoleranzverfahren für Telekommunikationssysteme wird am Beispiel von Basisstationen für den Mobilfunk aufgezeigt. Ein Modell wird vorgeschlagen, welches mit Hilfe von drei Metriken die Zuverlässigkeit und Verfügbarkeit solcher Systeme aus System- bzw. Nutzersicht bewertet. Diese Metriken sind in der Lage die Schwachstellen der Verfügbarkeit und Zuverlässigkeit in einem gegebenen System zu entdecken und ermöglichen gezielte Verbesserungen. Darüber hinaus geben die Metriken Hinweise auf neue Fehlertoleranzverfahren und ermöglichen eine Leistungsabschätzung zukünftiger Redundanzverfahren. Neue Verfahren können dann anhand eines Kosten-Nutzen-Verhältnisses ausgewählt werden.
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Ein neuer Ansatz für die Fehleranalyse und die Bewertung von Fehlertoleranzverfahren für Telekommunikationssysteme wird am Beispiel von Basisstationen für den Mobilfunk aufgezeigt. Ein Modell wird vorgeschlagen, welches mit Hilfe von drei Metriken die Zuverlässigkeit und Verfügbarkeit solcher Systeme aus System- bzw. Nutzersicht bewertet. Diese Metriken sind in der Lage die Schwachstellen der Verfügbarkeit und Zuverlässigkeit in einem gegebenen System zu entdecken und ermöglichen gezielte Verbes...
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