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Original title:
Untersuchungen zur Kerbtiefe bei Querscheinfugen in Betonfahrbahnen
Translated title:
Sawcut depth of transverse contraction joints in concrete roads
Author:
Witt, Michael H.
Year:
2018
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt
Advisor:
Freudenstein, Stephan (Prof. Dr.)
Referee:
Freudenstein, Stephan (Prof. Dr.); Breitenbücher, Rolf (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen
TUM classification:
BAU 750d; BAU 800d; BAU 850d
Abstract:
Die Kerbtiefe bei Querscheinfugen in Betonfahrbahnen beeinflusst die Rissinduktion im jungen Beton und die Spannungszustände bei Temperaturbelastung im Betriebszustand. Eine Reduktion der Kerbtiefe von 25 % (Regellösung) auf 10 % der Deckendicke beeinflusst die Erstrissbildung unter der Voraussetzung geringer Streuungen der Stoffparameter und großer Maßhaltigkeit beim Einbau der Betonfahrbahn nicht negativ. Im Betriebszustand bewirkt eine reduzierte Kerbtiefe unter großer Temperaturbelastung ein...     »
Translated abstract:
The sawcut depth of transverse contraction joints in concrete roads affect the crack induction in early age concrete and the states of stress caused by temperature during operation. The reduction of the sawcut depth from 25 % according to design regulations to 10 % of the concrete pavement thickness does not affect the first cracking negatively if material parameters scatter little and the concrete road is constructed with great dimensional accuracy. During operation the reduced sawcut depth cau...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1451991
Date of submission:
16.08.2018
Oral examination:
10.12.2018
File size:
20594455 bytes
Pages:
211
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20181210-1451991-1-2
Last change:
17.01.2019
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