Bogenberger, Klaus (Prof. Dr.); Cats, Oded (Assoc. Prof. Dr.)
Sprache:
en
Fachgebiet:
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen
TU-Systematik:
BAU 850; BAU 875
Kurzfassung:
The aim of this thesis is to analyze the system-wide impacts of on-demand ride pooling services from the perspective of cities, operators, and customers. Analytical modelling is used to investigate the impact of influencing factors on the percentage of shareable trips, traffic, profitability, and customer attractiveness to use the service. The developed models are tested by an agent-based simulation and a microscopic traffic simulation. The results of this thesis would assist policy makers and operators in effective planning and implementation of these services.
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The aim of this thesis is to analyze the system-wide impacts of on-demand ride pooling services from the perspective of cities, operators, and customers. Analytical modelling is used to investigate the impact of influencing factors on the percentage of shareable trips, traffic, profitability, and customer attractiveness to use the service. The developed models are tested by an agent-based simulation and a microscopic traffic simulation. The results of this thesis would assist policy makers and o...
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Übersetzte Kurzfassung:
Ziel dieser Arbeit ist die systemweiten Auswirkungen von On-Demand Ride-Pooling-Diensten aus Sicht von Städten, Betreibern und Kunden zu analysieren. Durch analytische Modellierung wird der Einfluss von Faktoren auf den Anteil teilbarer Fahrten, den Verkehr, die Rentabilität und die Kundenattraktivität untersucht. Entwickelte Modelle werden durch agentenbasierte Simulationen und mikroskopische Verkehrssimulationen getestet. Die Ergebnisse dieser Arbeit helfen politischen Entscheidungsträgern und Betreibern bei der effektiven Planung und Umsetzung der Dienste.
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Ziel dieser Arbeit ist die systemweiten Auswirkungen von On-Demand Ride-Pooling-Diensten aus Sicht von Städten, Betreibern und Kunden zu analysieren. Durch analytische Modellierung wird der Einfluss von Faktoren auf den Anteil teilbarer Fahrten, den Verkehr, die Rentabilität und die Kundenattraktivität untersucht. Entwickelte Modelle werden durch agentenbasierte Simulationen und mikroskopische Verkehrssimulationen getestet. Die Ergebnisse dieser Arbeit helfen politischen Entscheidungsträgern und...
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