This dissertation presents a universal approach for assessing the effectiveness of vehicular climatization systems, applicable to central Heating Ventilation and Air-Conditioning (HVAC) as well as to close-to-body Direct Passenger Conditioning (DPC) measures. The prediction accuracy of various evaluation methods for thermal environments is compared in a vehicle cool down study and thresholds for local cooling intensity are derived from a series of human subject studies. The results are summarized in an assessment method based on local equivalent temperature measurements.
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This dissertation presents a universal approach for assessing the effectiveness of vehicular climatization systems, applicable to central Heating Ventilation and Air-Conditioning (HVAC) as well as to close-to-body Direct Passenger Conditioning (DPC) measures. The prediction accuracy of various evaluation methods for thermal environments is compared in a vehicle cool down study and thresholds for local cooling intensity are derived from a series of human subject studies. The results are summarize...
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Translated abstract:
Diese Dissertation stellt einen universellen Ansatz zur Beurteilung der Wirksamkeit von Fahrzeugklimatisierungssystemen vor, welcher sowohl für die zentrale Luftklimatisierung, als auch für lokale körpernahe Klimatisierungsmaßnahmen anwendbar ist. Die Prognosegenauigkeit verschiedener Bewertungsmethoden für thermische Umgebungen wird in einer Fahrzeugabkühlungsstudie verglichen, und Schwellenwerte für die lokale Kühlintensität werden aus einer Reihe von Probandenstudien abgeleitet. Die Ergebnisse werden in einer Bewertungsmethode zusammengefasst, welche auf lokalen Äquivalenttemperaturmessungen basiert.
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Diese Dissertation stellt einen universellen Ansatz zur Beurteilung der Wirksamkeit von Fahrzeugklimatisierungssystemen vor, welcher sowohl für die zentrale Luftklimatisierung, als auch für lokale körpernahe Klimatisierungsmaßnahmen anwendbar ist. Die Prognosegenauigkeit verschiedener Bewertungsmethoden für thermische Umgebungen wird in einer Fahrzeugabkühlungsstudie verglichen, und Schwellenwerte für die lokale Kühlintensität werden aus einer Reihe von Probandenstudien abgeleitet. Die Ergebnis...
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