The power of the self: Investigating the identity of entrepreneurs in social ventures
Translated title:
Die Kraft des Selbst: Eine Studie über die Identität von Sozialunternehmern
Author:
Wagenschwanz, Anna Maria
Year:
2019
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Alexy, Oliver (Prof. Dr.)
Referee:
Alexy, Oliver (Prof. Dr.); Patzelt, Holger (Prof. Dr. Dr.)
Language:
en
Subject group:
WIR Wirtschaftswissenschaften
TUM classification:
WIR 531d
Abstract:
This doctoral dissertation investigates the identity of entrepreneurs in social ventures. First, I conduct a systematic literature review on the topic of the ‘identity of entrepreneurs’. Second, I investigate the imprinting of founder role and social identity configurations on new ventures using fuzzy-set Qualitative Comparative Analysis. Third, I explore how founders manage their identification with their social ventures alongside values-based tradeoffs in a qualitative study. These three related studies contribute to entrepreneurship and identity literature.
«
This doctoral dissertation investigates the identity of entrepreneurs in social ventures. First, I conduct a systematic literature review on the topic of the ‘identity of entrepreneurs’. Second, I investigate the imprinting of founder role and social identity configurations on new ventures using fuzzy-set Qualitative Comparative Analysis. Third, I explore how founders manage their identification with their social ventures alongside values-based tradeoffs in a qualitative study. These three relat...
»
Translated abstract:
Diese Dissertation untersucht die Identität von Sozialunternehmern. Zuerst führe ich einen systematischen Literaturüberblick zu dem Thema ‘Gründeridentitäten’ durch. Zweitens untersuche ich die Prägung von Sozialen- und Rollen-Identitäten in Start-ups mit der fuzzy-set Qualitative Comparative Analysis Methode. Drittens erforsche ich in einer qualitativen Studie wie Gründer ihre Identifikation mit ihren sozialen Unternehmen inmitten unternehmerischen Spannungen managen. Diese Dissertation trägt zur Entrepreneurship- und Identitäts-Literatur bei.
«
Diese Dissertation untersucht die Identität von Sozialunternehmern. Zuerst führe ich einen systematischen Literaturüberblick zu dem Thema ‘Gründeridentitäten’ durch. Zweitens untersuche ich die Prägung von Sozialen- und Rollen-Identitäten in Start-ups mit der fuzzy-set Qualitative Comparative Analysis Methode. Drittens erforsche ich in einer qualitativen Studie wie Gründer ihre Identifikation mit ihren sozialen Unternehmen inmitten unternehmerischen Spannungen managen. Diese Dissertation trägt z...
»