User: Guest  Login
Original title:
Advanced Characterization Methodologies for Automotive PEM Fuel Cells
Translated title:
Innovative Charakterisierungstechniken für PEM-Brennstoffzellen im Automobilbereich
Author:
Haimerl, Felix
Year:
2024
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Natural Sciences
Institution:
Professur für Physics of Energy Conversion and Storage (Prof. Bandarenka)
Advisor:
Bandarenka, Aliaksandr (Prof. Dr.)
Referee:
Bandarenka, Aliaksandr (Prof. Dr.); Sharp, Ian (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
PHY Physik
TUM classification:
ERG 800; PHY 600
Abstract:
Appealing and economically viable electric vehicle offers are pivotal for transitioning global energy provision to renewables. In this context, fuel cell electric vehicles utilizing polymer electrolyte membrane fuel cells (PEMFCs) emerge as a promising alternative to battery electric vehicles. However, commercialization of PEMFCs necessitates a reduction in production and development costs. This study aims to broaden the scope of electrochemical impedance spectroscopy (EIS) to accelerate fuel ce...     »
Translated abstract:
Attraktive und wirtschaftlich sinnvolle Angebote für Elektrofahrzeuge sind für die Umstellung der weltweiten Energieversorgung auf erneuerbare Energien von zentraler Bedeutung. In diesem Zusammenhang stellen Brennstoffzellen-Elektrofahrzeuge mit Polymerelektrolytmembran-Brennstoffzellen (PEMFCs) eine vielversprechende Alternative zu batteriebetriebenen Elektrofahrzeugen dar. Die Kommerzialisierung von PEMFCs erfordert jedoch eine Reduktion der Produktions- und Entwicklungskosten. Diese Studie zi...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1748060
Date of submission:
13.09.2024
Oral examination:
03.12.2024
File size:
58323925 bytes
Pages:
215
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20241203-1748060-0-4
Last change:
16.12.2024
 BibTeX