Benutzer: Gast  Login
Sortieren nach:
und:
Mehr ...

Rachut, Sarah
Art. 25 DGA – Europäisches Einwilligungsformular für Datenaltruismus
356-374
Data Governance Act: DGA. Kommentar
Paschke, Anne; Rücker, Daniel
C.H. Beck
2024

Mehr ...

Rachut, Sarah
Art. 24 DGA – Überwachung der Einhaltung
341-355
Data Governance Act: DGA. Kommentar
Paschke, Anne; Rücker, Daniel
C.H. Beck
2024

Mehr ...

Rachut, Sarah
Art. 23 DGA – Für die Registrierung von datenaltruistischen Organisationen zuständige Behörden
331-340
Data Governance Act: DGA. Kommentar
Paschke, Anne; Rücker, Daniel
C.H. Beck
2024

Mehr ...

Rachut, Sarah
Art. 22 DGA – Regelwerk
Data Governance Act: DGA. Kommentar
Paschke, Anne; Rücker, Daniel
C.H. Beck
2024

Mehr ...

Rachut, Sarah
Datenaltruismus unter dem Data Governance Act. Verpasste Chance beim Zusammenspiel von DGA und DS-GVO
ZD – Zeitschrift für Datenschutz
2024
14
5
May
248-253

Mehr ...

Poszler, Franziska;Lange, Benjamin
The impact of intelligent decision-support systems on humans' ethical decision-making: A systematic literature review and an integrated framework
Technological Forecasting and Social Change
2024
204
123403

Mehr ...

Poszler, Franziska;Portmann, Edy;Lütge, Christoph
Formalizing ethical principles within AI systems: experts’ opinions on why (not) and how to do it
AI and Ethics
2024

Mehr ...

Poszler, Franziska;Geisslinger, Maximilian;Betz, Johannes;Lütge, Christoph
Applying ethical theories to the decision-making of self-driving vehicles: A systematic review and integration of the literature
Technology in Society
2023
75
102350

Mehr ...

Brausch-Böger, Maxi Eileen;Förster, Manuel
The Effects of an Entrepreneurial Project on the Career-Choice Readiness, Metacognition, and Growth Mindset of Secondary Students
Education Sciences
2024
14
5
485

Mehr ...

Seidel, Tina; Diery, Annika; Schöppner, Patricia; Nerdel, Claudia; von Wachter, Jana-Kristin; Lewalter, Doris; Gruber, Maria; Riedl, Alfred
Praktisch kompetent und wissenschaftlich fundiert" - Kompetenzorientierung und Evidenzbasierung als Säulen der Lehrkräftebildung an der Technischen Universität München
SEMINAR
2023
29(3)
50-68