User: Guest  Login
Original title:
Emotions Revisited: Investigating the Impact of Mentoring on Well-Being and Emotional Intelligence in Professional Development
Translated title:
Emotionen neu betrachtet: Die Rolle von Mentoring für Wohlbefinden und emotionale Intelligenz in der beruflichen Weiterbildung
Author:
Prummer, Katharina
Year:
2024
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
TUM School of Social Sciences and Technology
Institution:
Professur für Technikdidaktik für das berufliche Lehramt (Prof. Pittich)
Advisor:
Pittich, Danel (Prof. Dr.)
Referee:
Pittich, Danel (Prof. Dr.); Papier, Joy (Prof., Ph.D.); Gonon, Philipp (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
EDU Erziehungswissenschaften
TUM classification:
EDU 770; EDU 350
Abstract:
This dissertation investigates the impact of mentoring on leaders’ well-being and emotional intelligence in South Africa's vocational education and training sector. Qualitative and quantitative analyses demonstrated that mentoring significantly enhances empathy and identifies peer group mentoring as particularly effective. Organizational factors and gender were found to mediate the relationship between mentoring and emotional intelligence. The findings highlight the critical role of mentoring in...     »
Translated abstract:
Die Dissertation untersucht die Auswirkungen von Mentoring auf das Wohlbefinden und die emotionale Intelligenz von Führungskräften in der beruflichen Bildung in Südafrika. Qualitative und quantitative Analysen zeigten, dass Mentoring die Empathie signifikant förderte und Peer-Group-Mentoring als effektivste Mentoringart identifiziert wurde. Organisationale Faktoren und Geschlecht wurden als Vermittler der Beziehung zwischen Mentoring und emotionaler Intelligenz identifiziert. Die Ergebnisse verd...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1745196
Date of submission:
18.06.2024
Oral examination:
30.10.2024
File size:
1042216 bytes
Pages:
78
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20241030-1745196-1-4
Last change:
10.12.2024
 BibTeX