User: Guest  Login
Sort by:
and:
More ...

Kunter, M.;Kunina-Habenicht, O.;Holzberger, D.;Leutner, D.;Maurer, C.;Seidel, T.;Wolf, K.
Putting Educational Knowledge of Prospective Teachers to the Test
Student Learning in German Higher Education
Springer Fachmedien Wiesbaden
2020

More ...

Hillmayr, Delia;Ziernwald, Lisa;Reinhold, Frank;Hofer, Sarah I.;Reiss, Kristina M.
The potential of digital tools to enhance mathematics and science learning in secondary schools: A context-specific meta-analysis
Computers & Education
2020
153
103897

More ...

Chernikova, Olga;Heitzmann, Nicole;Stadler, Matthias;Holzberger, Doris;Seidel, Tina;Fischer, Frank
Simulation-Based Learning in Higher Education: A Meta-Analysis
Review of Educational Research
2020
90
4
499--541

More ...

Lesperance, K., Hofer, S. & Holzberger, D.
Narrowing the gender gap in non-cognitive student outcomes through interventions: A meta-analysis.
GEBF 2020 (Cancelled)
8. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung
2020

More ...

Kosel, C., Schnitzler, K., Holzberger, D. & Seidel, T.
Schülervoraussetzungen im Blick: Wie Lehramtsstudierende Schülerprofile wahrnehmen und diagnostizieren
GEBF 2020 (Cancelled)
8. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung
2020

More ...

Ziernwald, L.;Schiepe-Tiska, A.;Hofer, S.;Reiss, K.
Identifying high-achieving students -- A comparison of two approaches.
AERA 2020 (Cancelled)
Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA)
2020

More ...

Täschner, J.;Hillmayr, D.;Holzberger, D.
Inwiefern kann Elternbeteiligung den schulischen Erfolg von benachteiligten Kindern fördern? Ein systematischer Überblick.
GEBF 2020 (Cancelled)
8. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF)
2020

More ...

Schnitzler, K.;Holzberger, D.;Seidel, T.
Unterrichtsbeteiligung multidimensional betrachtet: Beteilungsmuster und deren Zusammenhang mit dem Fähigkeitsselbstkonzept und der Leistung
GEBF 2020 (Cancelled)
8. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF)
2020

More ...

Lesperance, K.;Hofer, S.;Holzberger, D.
Narrowing the gender gap in non-cognitive student outcomes through interventions: a meta-analysis.
GEBF 2020 (Cancelled)
8. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF)
2020

More ...

Lesperance, K.;Hofer, S.;Holzberger, D.
Closing the gender gap in motivational-affective student factors with interventions: a meta-analysis.
JURE 2020 (Cancelled)
2020