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Original title:
Modellgestützte Energie- und CO2-Bilanz der Letzten Meile des Lieferverkehrs mit quelloffenen Geodaten
Translated title:
Model-Based Energy and CO2-Balance for the Last Mile of Delivery Services Using Open-Source Geodata
Author:
Hardi, Lukas
Year:
2019
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Wagner, Ulrich (Prof. Dr.)
Referee:
Wagner, Ulrich (Prof. Dr.); Diepold, Klaus (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
ERG Energietechnik, Energiewirtschaft
TUM classification:
ERG 020d
Abstract:
Im Rahmen dieser Arbeit wird die Entwicklung eines Simulationsmodells für Endenergieverbrauch und Kohlenstoffdioxidemissionen der Letzten Meile des Lieferverkehrs beschrieben. Die Methodik beruht dabei auf Monte-Carlo-Simulationen unter Einbezug von quelloffenen Geodaten aus OpenStreetMap. Neben der Möglichkeit zur flexiblen Untersuchung von unterschiedlichen Regionen erlaubt das entwickelte Modell die Integration von innovativen Zustellkonzepten. Zusätzlich wird der Einsatz von Zustellfahrzeuge...     »
Translated abstract:
This thesis describes the development of a simulation model for final energy consumption and carbon dioxide emissions for the last mile of delivery traffic. The methodology bases on Monte Carlo Simulations in combination with open-source geodata from Open Street Map. Besides to the flexible investigation of different regions, the model addresses the integration of innovative delivery concepts. In addition, the use of delivery vans with varying drive train type is depicted.
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1482321
Date of submission:
28.03.2019
Oral examination:
08.11.2019
File size:
15802239 bytes
Pages:
168
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20191108-1482321-1-3
Last change:
03.12.2019
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