Wie können Lehrkräfte und ihre Schülerinnen und Schüler lernen, fragile Evidenz zu verstehen und zu nutzen?
Psychologische Rundschau
2017
68
188-192
Visionär und imposant – aber auch belastbar?
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
2016
20
1
21-40
Socio-Cognitive Scaffolding with Computer-Supported Collaboration Scripts: a Meta-Analysis
Educational Psychology Review
2016
29
3
477-511
Fostering Analytic Metacognitive Processes and Reducing Overconfidence by Disfluency: The Role of Contrast Effects
Applied Cognitive Psychology
2017
31
3
291-301
Digital reading proficiency in german 15-year olds: evidence from PISA 2012
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
2017
20
4
585-603
The Better You Feel the Better You Learn: Do Warm Colours and Rounded Shapes Enhance Learning Outcome in Multimedia Learning?
Education Research International
2017
2017
1-15
Inklusive Didaktik in der Lehrerbildung – Erstellung undEinsatz von Unterrichtsvideos
Haushalt in Bildung und Forschung
2017
6
3
61-76
Mathematikunterricht und Schülerleistung in der Sekundarstufe: Zur Validität von Schülerbefragungen in Schulleistungsstudien
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
2017
20
S2
61-98
How to combine collaboration scripts and heuristic worked examples to foster mathematical argumentation – when working memory matters
International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning
2017
12
3
281-305