User: Guest  Login
Original title:
The Vehicle Routing Problem with Worker and Vehicle Synchronization: Metaheuristic and Branch-and-Price Approaches
Translated title:
Das Tourenplanungsproblem mit Arbeiter und Fahrzeugsynchronisierung: Metaheuristik- und Branch-and-Price-Ansätze
Author:
Fink, Martin
Year:
2016
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Advisor:
Kolisch, Rainer (Prof. Dr.)
Referee:
Kolisch, Rainer (Prof. Dr.); Desaulniers, Guy (Prof., Ph.D.)
Language:
en
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel; WIR Wirtschaftswissenschaften
TUM classification:
WIR 527d
Abstract:
In this dissertation, a new problem coined vehicle routing problem with worker and vehicle synchronization (VRPWVS) is presented, inspired by the problem setting of a ground handling company at Munich International Airport. The VRPWVS deals with routing workers to jobs while meeting each job’s time window and skill requirement. Workers use vehicles to travel between jobs, requiring movement synchronization. From the application angle, a mathematical model and a hybrid metaheuristic are proposed....     »
Translated abstract:
In dieser Arbeit wird ein neues Problem vorgestellt, das Tourenplanungsproblem mit Arbeiter und Fahrzeugsynchronisierung (VRPWVS). Das VRPWVS basiert auf der Problemstellung einer Bodenabfertigungsunternehmung am Flughafen München und umfasst die Zuordnung von Arbeitern zu Bodenabfertigungsaufträgen unter der Berücksichtigung von Zeitfenstern. Arbeiter nutzen Fahrzeuge zur Fortbewegung, was deren zeitliche und örtliche Synchronisierung erforderlich macht. Aus Anwendungsperspektive werden ein mat...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1320199
Date of submission:
09.08.2016
Oral examination:
27.10.2016
File size:
879941 bytes
Pages:
107
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20161027-1320199-1-5
Last change:
26.10.2018
 BibTeX