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Original title:
Energetische und funktionale Vernetzung von aktiven Lenksystemen
Translated title:
Energetic an functional integration of active steering systems
Author:
Stemmer, Martin Georg
Year:
2013
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Heißing, Bernd (Prof. Dr.)
Referee:
Heißing, Bernd (Prof. Dr.); Lohmann, Boris (Prof. Dr. habil.)
Language:
de
Subject group:
MAS Maschinenbau; VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
Lenksystem, Fahrerassistenz, Fahrzeug-Bordnetz
Translated keywords:
steering system, driver assistance, power supply system
Controlled terms:
Aktives Lenksystem; Vernetzung
TUM classification:
VER 044d
Abstract:
Die Anzahl an Fahrerassistenzfunktionen im Fahrzeug steigt stetig. Vermehrt wird auf aktive Lenksysteme als Stellelemente zur Winkel- und Momentenüberlagerung zugegriffen. Zur Beherrschung der Komplexität ist in dieser Arbeit das Konzept eines Lenkstrangkoordinators dargestellt. In der Betrachtung werden zwei Schwerpunkte gesetzt. Neben der Erarbeitung einer energetischen Vernetzung zur Sicherstellung der Bordnetzstabilität und Vermeidung des Lenkungsüberholens, wird die referenzmodellbasierte S...     »
Translated abstract:
Driver assistance functions are growing in number and complexity. In many cases active steering systems are used as actuator for angle and torque superposition. To cope with the demands in this work the concept of a steering coordinator is presented. In the analysis two focuses are set. An energetic integration is introduced to guarantee the stability of the power supply system and to prevent catch up of the steering system. The reference model based disturbance feedforward control is presented...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1108943
Date of submission:
03.07.2012
Oral examination:
14.03.2013
File size:
7176504 bytes
Pages:
163
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20130314-1108943-0-6
Last change:
10.03.2015
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