Thermal analysis of elastohydrodynamic contacts
Thermische Analyse von elastohydrodynamischen Kontakten
Schwarz, Andreas
TUM School of Engineering and Design
Stahl,Karsten (Prof. Dr.-Ing.)
Stahl,Karsten (Prof. Dr.-Ing.); Larsson,Roland (Prof.)
MAS Maschinenbau
MAS 000
Highly-loaded lubricated rolling-sliding contacts are denoted as thermal elastohydrodynamically lubricated (TEHL) contacts. Local temperature strongly determines power losses and lifetime. As TEHL contact and its thermal response are very small in space and time, this work focuses on the numerical investigation of influencing factors and effects of local temperature as result of heat. A comprehensive calculation study on model and gear contacts shows general correlations. A detailed analysis of...     »
Hochbelastete geschmierte Wälzpaarungen werden als thermo-elastohydrodynamische (TEHD) Kontakte bezeichnet werden. Die lokale Temperatur bestimmt die Verlustleistung und die Lebensdauer. Da TEHD Kontakte sehr kleine zeitliche und räumliche Skalen aufweisen, fokussiert sich diese Arbeit auf die numerische Untersuchung der lokalen Temperatur als Ergebnis der Wärmeströme. Eine Studie zu den Einflüssen an Modell- und Zahnkontakten zeigt grundlegende Zusammenhänge, die zur Ableitung eines thermischen...     »