User: Guest  Login
Original title:
Integrated Intersection Control for Connected Automated Vehicles, Pedestrians, and Bicyclists
Translated title:
Integrierte Knotenpunktsteuerung für automatisierte und vernetzte Fahrzeuge, Fußgänger und Radfahrer
Author:
Niels, Tanja
Year:
Document type:
Faculty/School:
TUM School of Engineering and Design
Advisor:
Bogenberger, Klaus (Prof. Dr.)
Referee:
Bogenberger, Klaus (Prof. Dr.); Papageorgiou, Markos (Prof. Dr.); Antoniou, Constantinos (Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
Intersection control; connected automated vehicles; multimodal traffic; optimization; microscopic traffic simulation
Translated keywords:
Knotenpunktsteuerung; automatisierte und vernetzte Fahrzeuge; multimodaler Verkehr; Optimierung; mikroskopische Verkehrssimulation
TUM classification:
BAU 850; BAU 875
This thesis presents novel intersection control strategies for future urban traffic scenarios in which all vehicles are connected and automated. The main focus lies on the safe and efficient integration of pedestrians and bicyclists. Additionally, the strategies aim at the consideration of policy objectives, such as public transport prioritization, and the applicability to a realistic multimodal intersection zone. The presented control schemes are implemented and tested using a microsimulation p...     »
Translated abstract:
In dieser Arbeit werden neuartige Steuerungsverfahren für urbane Knotenpunkte mit vollständig automatisierten und vernetzten Fahrzeugen untersucht. Der Schwerpunkt liegt dabei auf der sicheren und bedarfsgerechten Integration von Fußgängern und Radfahrern. Weiterhin werden politische Zielsetzungen wie beispielsweise die Priorisierung des öffentlichen Verkehrs berücksichtigt und die Umsetzbarkeit an einem realistischen multimodalen Knotenpunkt analysiert. Die vorgestellten Steuerungsmethoden werd...     »