Report / Forschungsbericht
Autor(en):
Kaufmann, H.; Huß, W.; Schuster, S.; Stieglmeier, M.; Lattke, F.; Geier, S.; Keikut, F. et al.
Herausgeber:
Titel:
leanWOOD
Titelzusatz:
Innovative und optimierte Prozesse und Kooperationsmodelle für die Planung, Produktion und den Unterhalt von Gebäuden in Holzbauweise
Modern timber architecture is associated with industrialized production of construction elements that involve a high level of prefabrication. Prefabrication is essential to ensure quality and efficiency. Each planning stage is complex, with prefabrication of off-site building elements, transport and assembling logistics increasing in order to save time during on-site assembly. The traditional way of building, which mainly focuses on on-site production has shaped the framework of organization and...     »
Holzbau, Vorfertigung, Planungsprozess, timber contruction, prefabrication, planning process
Beauftragende Einrichtung:
BMEL, Projektträger FNR