Masterarbeit
Title:
3-Channel Solar Array Simulator for CubeSat Power Budget Verification
Translated title:
Dreikanaliger Solarzellensimulator zur Verifizierung des Power-Budgets eines CubeSats
The power budget of a spacecraft is a plan about the balance of its incoming and consumed energy and needs careful planning for a successful mission. The required energy is usually collected using solar cells. If the harvested solar energy is more than what is needed to complete the mission, then the spacecraft is called power positive. However, proving power positivity is not an easy task due to the complexity of the factors that influence the amount of incoming and outgoing energy, such as the...     »
Das Power Budget eines Weltraumfahrzeugs ist die Bilanz seiner eingesammelten und verbrauchten Energie und muss für eine erfolgreiche Mission genau geplant werden. Wenn die eingesammelte Energie, die üblicherweise durch Solarzellen erzeugt wird, über der benötigten Energie liegt, wird das Power Budget als positiv bezeichnet. Jedoch ist es oft sehr kompliziert zu beweisen, dass das Power Budget eines Gerätes positiv ist, wegen der vielen relevanten Faktoren, wie z.B. der Leistungsverbrauch, die M...     »
Keywords:
Solar Array Simulator, Hardware-in-the-Loop, MOVE-II