Accuracy of Current and Future Satellite Navigation Systems
Steigenberger, Peter
Habilitation
Institution:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt (BGU)
Hugentobler, Urs
Hugentobler, Urs; Wunderlich, Thomas; Schuh, Harald
GEO Geowissenschaften
GNSS, GPS, Galileo, QZSS, BeiDou
In recent years, satellite navigations systems have attained more and more importance for geosciences, in particular for geodesy. They enable position and velocity determination with unprecedented accuracy. This thesis gives an overview of the global and regional satellite navigation systems GPS, GLONASS, Galileo, BeiDou, and QZSS. The current precision and accuracy for the estimation of station coordinates and velocities with GPS is evaluated and effects limiting the accuracy are demonstrated....     »
Satellitennavigationssyteme haben in den Geowissenschaften und speziell in der Geodäsie in den letzten Jahren eine immer größer werdende Bedeutung erlangt, da sie eine hochgenaue Positions- und Geschwindigkeitsbestimmung ermöglichen. Die Arbeit gibt einen Überblick über die globalen und regionalen Satellitennavigationssysteme GPS, GLONASS, Galileo, BeiDou und QZSS. Anhand des Beispiels GPS werden die derzeit erreichbaren Genauigkeiten für Stationskoordinaten und -geschwindigkeiten beurteilt und...     »
25.08.2014
31.05.2016