User: Guest  Login
Original title:
Fahrplanoptimierung für getaktete Routenzugsysteme
Translated title:
Schedule optimisation for cyclic tugger train systems
Author:
Dewitz, Marco
Year:
2020
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Günthner, Willibald A. (Prof. Dr.)
Referee:
Günthner, Willibald A. (Prof. Dr.); Reinhart, Gunther (Prof. Dr.)
Language:
de
Subject group:
FER Fertigungstechnik; MAS Maschinenbau
TUM classification:
FER 044d; WIR 780d; MAS 700d
Abstract:
Es wird ein Modell präsentiert, durch welches getaktete Routenzugsysteme mit statischen Routen operativ geplant werden können. Zwei mathematische Optimierungsprobleme bilden die Kernergebnisse dieser Arbeit, mithilfe derer einsatzoptimaler Routenzugfahrpläne generiert werden können. Für das entwickelte Gesamtplanungsmodell zur Takt- und Fahrplanplanung werden optimale Lösungsverfahren präsentiert und anhand zweier Anwendungsfälle aus der Automobilindustrie evaluiert.
Translated abstract:
This dissertation suggests a model to generate cyclic tugger train schedules with static routes within the operational logistics planning. Two mathematical optimization problems form the core results of this dissertation which allow the generation of non-overlapping schedules which can be carried out with a minimum number of tugger trains. To solve the overall planning model for cycle time and timetable planning, an optimal solution algorithm is presented and evaluated using two applications fro...     »
ISBN:
978-3-948514-08-2
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1530919
Date of submission:
23.01.2020
Oral examination:
20.07.2020
File size:
2667751 bytes
Pages:
203
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20200720-1530919-1-9
Last change:
11.08.2020
 BibTeX