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Original title:
Investigating the Dynamic Response of Hybrid-Electric Propulsion Systems for Flight Control Application
Translated title:
Untersuchen des dynamischen Verhaltens hybrid-elektrischer Flugantriebe für Flugsteuerungsanwendungen
Author:
Wortmann, Guido
Year:
2016
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Hornung, Mirko (Prof. Dr.)
Referee:
Hornung, Mirko (Prof. Dr.); Holzapfel, Florian (Prof. Dr.)
Language:
en
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel
Keywords:
hybrid, aircraft propulsion, flight control
Translated keywords:
hybrid, Flugantriebe, Flugsteuerung
TUM classification:
VER 500d; VER 600d
Abstract:
This thesis presents an initial analysis of the thrust response of hybrid-electric propulsion systems for UAVs and general aviation aircraft and the application for attitude control of fixed and rotary wing aircraft with distributed propulsion concepts. The work focuses on component modelling as well as the identification of scaling effects, design trade-offs and the sensitivity of the thrust response on component parameters. The objective is the consideration of transient requirements during th...     »
Translated abstract:
Diese Arbeit befaßt sich mit der grundlegenden Analyse des zeitlichen Verhaltens von hybrid-elektrischen Antriebsystemen für UAVs und allgemeine Luftfahrzeuge und deren Einsatz zur Lagesteuerung von Starr- und Drehflüglern mit Hilfe verteilter Antriebe. Der Fokus der Arbeit liegt auf der Komponentenmodellierung sowie der Identifizierung von Skalierungseffekten, Entwurfsgegensätzen und der Sensitivität des Reaktionsverhaltens auf Komponentenparameter. Ziel ist die Integration von Anforderun...     »
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=1293023
Date of submission:
15.03.2016
Oral examination:
27.10.2016
File size:
4078030 bytes
Pages:
154
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss-20161027-1293023-1-1
Last change:
21.11.2016
 BibTeX